- Eğitim Tarihi : 08 Şubat 2025
- Eğitim Bitiş Tarihi : 01 Mart 2025
- Ders Yeri : Online (Canlı)
- Eğitim Süresi : 42 Saat
Eğitimin Amacı
Sürekli gelişen dünyada yöneticiler için hızlı ve etkili kararlar verebilmek büyük önem arz eder. Yönetici asistanı, yöneticisinin iş akışını iyi planlayan ve takip eden, gerektiğinde onun yerine düşünen kişidir. Üst düzey yönetici asistanlığı sertifika programı, bu alanda uzmanlık ve etkin bir yönetimin parçası olmanız için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. Bu programla birlikte katılımcılar yönetici asistanlığı için gerekli profesyonel bilgi ve becerileri edinecek; bir yöneticinin ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak hareket kabiliyeti kazanacaktır.
Eğitim İçeriği
Liderlik ve Organizasyon Becerileri
Birinci Modülümüzde gerek tecrübeli gerekse mesleğe yeni başlayan Yönetici Asistanlarına zihinsel bir hazırlık ve farkındalık kazandırmayı amaçlamaktayız. Katılımcılarımızın raporladıkları Yönetici ya da Yöneticiler ile etkin iletişim geliştirebilmeleri, varsa mevcutta yaşadıkları problemlerinin üstesinden gelerek yaşanması olası olanlarının da önüne geçmeleri için proaktif ve güvenli davranış özelliklerini eğitim sonrasında davranış kalıbı haline getirmeleri hedeflenen, akılda kalacak interaktif uygulamalarla zenginleştirilmiş şekilde aktarılan ilk gün içeriğimiz, devamındaki “Yönetici Asistanlığında Fark Yaratmak -II-: İletişim ve Çözüm Becerileri” modülümüze de zemin hazırlamamaktadır. İlk günün sonunda katılımcılarımız mesleki deformasyonla yerleşmiş ya da alışkanlıkla sarf ettikleri olumsuz ifadelerin yarattığı iletişim problemlerini fark edip, ne söylediğimizden çok nasıl söylediğimizin önemini kavramış gerek yöneticileriyle ve gerekse iç-dış müşteriler düzeyinde gerçekleştirecekleri iletişimin olumluya odaklı şekilde güçlü kurulması adına da pek çok bilgi ile modülü tamamlayacaklardır.
· Yönetici Asistanlığına Genel Bakış: Tanım, Misyon ve Vizyon
· Başarı Yönelimi ve Temsil Yeteneği Yüksek Proaktif Asistanın Özellikleri
· Yöneticiniz ile İletişiminize Ne Kadar Etkin? – (Uygulama)
· Kişisel SWOT Analizi ile Farkındalık Geliştirme
· Yönetici ile Etkin İletişim Kurmak
· Yöneticiyi Tanımak ve Uygun Çalışma Davranışı Geliştirmek
· Yöneticinizden Beklentilerinizin İfade Şekli
· Yöneticinin Tüm Gündemini Takip Etme ve Yönetme
· Yöneticinizi Ne Kadar İyi Tanıyorsunuz? (Uygulama)
· Yöneticinin Tüm Gündemini Takip Etme ve Yönetme
· Yöneticinizi Ne Kadar İyi Tanıyorsunuz? (Uygulama)
· Yönetici Asistanlığına Liderlik Penceresinden Bakış
· Konfor Alanı Tanımı ve Çıkış Stratejileri
· Güvenli Davranış ile Farklılıkları Yönetmek
· İletişimde Olumlu İfadenin Gücü: Olumsuz İfadeler Çöpe (Uygulama)
İletişim ve Çözüm Becerileri
İkinci Modülümüz, ilk modülün devamı niteliğinde olup ilk gün temeli atılan kavramlar üzerine katılımcılarımızın kendilerine farklı bir pencereden bakarak, iletişim dillerini keşfetmeleri, iletişimde karşı tarafın ve aynı zamanda kendilerinin benlik durumunu tanımlayarak, güçlü sorularla zenginleştirilen, empatik, geri bildirimlerle destekli etkili iletişim kurmaları amaçlanmıştır. Bu modül bitiminde katılımcılar, çatışmanın aslında iletişimi zenginleştirdiğini, daha önce anlamlandırmakta güçlük çektikleri davranış kalıplarını anlamayı, gerektiğinde “Hayır” diyebilmeyi ve bunun yöntemlerini, iş yaşamında güçlük yaşadıkları iletişimi profesyonelce yönetmeyi kavramış olacaklardır.
· İletişim Tanımı ve Çeşitleri
· Kendine Farklı Bir Bakış: Johari Penceresi (Uygulama)
· İletişim Dilleri ve Engelleri nelerdir? Nasıl aşılır?
· Empati Becerisi: Kazanmak ve Geliştirmek
· EGO Benlik Durumları ile İletişimde Farklılıkları Yönetmek
· Soru Çeşitleri ve İletişimde Etkili Sorular Sormak
· Sürekli Öğrenme, Öğrenme Yöntemleri – Kendi Öğrenme Yöntemini Keşfetme
· Geri Bildirim ile Güçlü İletişim Kurmak
· Etkili Dinleme Seviyeleri - Nasıl Bir Dinleyicisiniz? (Uygulama)
· Davranış Stiller: Sözlü Saldırganlarla Başa Çıkma Yolları
· Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme Teknikleri
· Hayır Diyebilmek
· Yönetici Asistanları için Telefon ile İletişim Becerileri (Uygulama)
· Vaka Çalışmaları: Yaşanmış örneklerin tartışılması ve çözümlenmesi
Sesim Kimliğmdir:Güzel ve Etkili Konuşmak
Üçüncü modülümüz, kurumsal ve sosyal yaşamda kendimizi güvenle ortaya koyma yetkinliklerinin başında gelen sözlü iletişimde ses tonu, aktarış, doğru nefes-doğru ses kavramlarının temel düzeyde diksiyon çalışmalarını içerecek şekilde uygulamalarla zenginleştirilerek kurgulanmıştır.
Modül sonunda katılımcıların, Türkçe okunuş ve söyleniş kuralları ile yazılı iletişimi etkileyen yönleri, sözcüklerin doğru sesletimlerini, artikülasyon hatalarını, durak, vurgu ve boğumlama kurallarını keşfetmeleri ve bunları nasıl daha iyi hale getirebilecekleri konusundaki bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
· Etkili Konuşma Ögeleri ve Kullanımları
· Konuşma Heyecanını Yenmek
· Nefes ve Beden Egzersizleri ile Konuşmaya Hazırlık
· Ses Kontrolü ve Doğru Nefes Tekniği
· Aristoteles Retorik Üçgeni ve Retorik Teknikler
· Özgüven Nedir? Özgüven Kazanmak ve Geliştirme İpuçları
· Özgüven Seviyem (Uygulama)
· Yazımı Sıklıkla Karıştırılan Sözcükler ile Temel İmla Kuralları
· Ses Teknisyeni (Uygulama)
· Temel Diksiyon Çalışması (Uygulama)
· Ünlü Harflerin Diksiyon Etkisi
· Ulama Kuralları ve Örnekleri ile Akıcı Konuşma
· Önemli Türkçe Okunuş Söyleniş Kuralları
· Boğumlama, Vurgulama, Büküm ve Tonlama, Durak Alıştırmaları
· Metin Okuma Çalışması (Uygulama)
Dijital Dünyada Asistanlık:Etkin Raporlama ve Not Tutma Teknikleri,Yazışma Kuralları ve Sunum Becerileri Geliştirmek
Dördüncü modülümüz, tüm düzeydeki asistanların dijital dünyadaki asistanlık becerilerini güçlendirmeyi hedefleyerek sahip oldukları yetkinlikleri daha etkin ve verimli kullanmaları ve yeni beceriler geliştirerek görev tanımlarında mevcut ya da gelecekte olacak sorumlulukları kolaylıkla yerine getirebilmeleri yönünde kurgulanmıştır. Modül sonunda katılımcıların, rapor yazım ve sunum tekniklerine hâkim, toplantılarda not alma, becerisi edinmiş, e-posta yazımında dikkat noktalarına duyarlı, nezaket mektup örneklerini uygulama eşliğinde deneyimlemiş, sunum hazırlama ve düzenleme konularında yetkin olmaları amaçlanmaktadır.
· Rapor Türleri
· Rapor Yazarken Dikkat Noktaları
· Niçin Sunum ve Rapor Hazırlarız?
· Rapor ve Sunumlar Neden ve Ne Zaman İşe Yaramaz?
· Raporda Anlaşılırlık ve Kontrol Çizelgesi
· Raporun İçeriğini Oluşturma, Kapsanacak Konular ve Raporu Yazmak
· Etkili Not Tutma Teknikleri –Toplantı Notları, Gündem ve Kararlar için İpuçları-
· Dijital Beden Dili
· E-Posta Yazım Kuralları
· Asistanlar için Nezaket Mektupları Yazımı (Uygulama)
· Yaratıcı Sunum Hazırlamak: Kural, Teknik ve İpuçları
· Sunumda Ana Mesajın Önemi
· Yönetici Özeti Nedir? Nasıl Olmalıdır?
· Sunumda Görsellik Kuralları
· Etkili Sunumlar için Dikkati Koruma ve Aktarış Teknikleri
· Zor Dinleyicileri Kazanma Teknikleri
İyi Daha İyi İçin ve En İyi İçin Motivasyon Yaratmak
· Motivasyon nedir? Bizi neler motive eder?
· Dışsal ve İçsel Güdülenme
· Kontrol Çekirdeği (Uygulama)
· Yönetici Asistanları İçin Motivasyon Kırıcı Vakaların Analizi ve Çözüm Önerileri (Uygulama)
· Etki ve İlgi Alanı
· Rengini Keşfet: Sosyal Stiller Testi (Uygulama)
· İçe Dönük Konuşma Seviyeleri
· Akılcıl Hedef ile Gelişme Adımları: SMART Tekniği
· Güçlü Motivasyon Soruları ile İç Motivasyonu Artırmak
· Öfkenin Yarar-Zarar İlişkisi
· Öfke Kontrolü
Zaman ve Stres Yönetimi İle Kişisel, Profesyonel Gelişim
· Zaman: Tanımı, Çeşitleri ve Tuzakları
· Eisenhower Matrisi ile Zamanı Yönetmek
· Yapılacak İşler Listesi (Uygulama)
· Pareto İlkesi Nedir? Kişiselleştirilmiş Kullanım Örnekleri
· Parkinson Yasası: TimeBoxing Tekniği
· 4 Temel Asistanlık Becerisi – (Uygulama)
· Yönetici Ajandasının Yönetiminde Dikkat Noktaları
· Ziyaretçi Karşılama, Ağırlama Organizasyonu Yapmak
· Toplantı Organizasyonları: Planlama, Davet, İkram ve Tutanaklar
· İş Seyahatleri Organizasyon Adımları- Kusursuz Seyahat Planlamak
· Yönetici Asistanları için MS-Word Zaman Kazandıran İpuçları
· Stresin Tanımı ve Yönetici Asistanları Açısından Önemi
· Stresi Oluşturan Faktörler
· Yapıcı ve Yıkıcı Stres
· Stresi Yönetmek: 4 Adım Tekniği
Şierketin Yüzü Olmak: Asistanlar için Protokol Kuralları Beden Dili ve Kişisel İmaj
· Geçmişten Günümüze Protokol
· Nezaket ve Görgü Kavramları
· Kamusal ve Sosyal Alanda Davranış Kuralları
· İş Yaşamında Protokol
· Karşılama Kuralları
· Selamlaşma Kuralları
· Tanışma-Tanıştırma Kuralları
· Toplantı Hazırlığı ve Toplantı Kuralları
· Toplantı Masası Protokol Düzenleri
· Konferans Protokol Düzenleri
· Telefon ile Konuşma Kuralları
· Duruş ve Oturuş Kuralları
· Araç Makam Protokolü
· Resmi ve Resmi Olmayan İş Yemeklerinde Sofra Düzeni
· Resmi Yazışma Şekilleri ve Resmi Yazışma Protokol Kuralları
· İş Yaşamında Beden Dilinin Önemi
· Olumlu İlk İzlenim için İpuçları
· Beden Dili Hareketleri ve Anlamları
· İletişimde Mesafe Tablosu
· Yönetici Asistanları için Kişisel İmaj
· Resmi, Yarı Resmi ve Serbest Giyim Farkları ve Örnekleri
· Sektörlere Göre Giyim
· Yönetici Asistanları İmaj Kırıcılar
· Güçlü İmaj için Renklerin Kullanımı
Eğitim Takvimi:
(3,5 Hafta sonu) – Online – Cumartesi ve Pazar Günleri – 09:30 - 16:30 Saatleri Arası
Bu kursu öğrenciler nasıl değerlendirdi?
0.00
(Toplam 0 Değerlendirme)
Eğitim Süreci Nasıl İşliyor?
Eğitim süreci hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Bu Eğitimi Kurumsal Olarak Talep Et
Yıldız Teknik Üniversitesi - SEM, geliştirdiği özgün yaklaşım ile firmanızın eğitim ihtiyaçlarının tespiti ve analizinden başlayan tam kapsamlı bir danışmanlık hizmeti sunar. Eğitim beklentileriniz ve kurum ihtiyaçlarınız ile ilgili detaylı analizleri gerçekleştirir. Şirketiniz için en doğru eğitim tasarısını kurgulamaya başlar. Sağladığı örgün ve online kurumsal eğitim hizmeti ile eğitmen-firma ilişkisini profesyonel çerçevede yürütür ve en uygun eğitim çözümünün sağlanması için yüksek kalitede hizmet verir.