- Eğitim Tarihi : 28 Aralık 2024
- Eğitim Bitiş Tarihi : 08 Şubat 2025
- Ders Yeri : Online (Canlı)
- Eğitim Süresi : 78 Saat
Eğitimin Amacı:
Teknoloji ve iletişim araçlarının baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde, pazarlama ilke ve stratejilerinin aynı kalması beklenemez. Nitekim son dönemlerde Batı'da pazarlamanın dijital boyutu önem kazanmış; bu sayede şirketler, teknolojinin sınırsız imkânlarını da kullanmak suretiyle hedef kitle ve müşterilerine daha kolay ulaşır olmuşlardır. Yıldız Teknik Üniversitesi ile Istanbul Institute tarafından ortaklaşa hazırlanan bu programda dijital pazarlama ve sosyal medyanın tüm yönleriyle anlaşılması amaçlanmaktadır.
Eğitim İçeriği:
Dijital Pazarlamaya Giriş ve Dijital Dönüşüm (Modül:DM01)
Dijital Dönüşüm ile Pazarlamada Değişen Değerler
Dijital Teknolojiler ile değişen Pazarlama Karması
Pazarlama Nedir?
Pazarlamaya Giriş
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Mecralar Nelerdir?
Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?
Entegre Pazarlama
Başarılı Entegre Pazarlamanın Kuralları
Pazarlamada Genel Kavramlar:
Hedefleme,
Segmentasyon,
Hedef Kitle,
Marka Konumlandırma,
Farklılaştırma
Pazarlama İletişim Süreçleri
Yeni Medya Düzeni ve Dijital Reklam Ekosistemi
Dijital Kanallar ve Değişen Mecra Yönetimi
Dijital Mecra Reklam Modelleri
Dijital Reklamcılık Genel Terimler
Performans Pazarlama - Veri Yönetimi
Dijital Hedefleme Yöntemleri - Genel Kavramlar
CRM ve Veri Yönetiminin Pazarlama için Önemi ve Kullanım Alanları
Yeni Müşteri Kazanım Süreçleri
Tutundurma ve Sadakat Programları
E-posta Pazarlama ve Dijital Müşteri Deneyimi Tasarımı (Modül: DM02)
E-posta Pazarlama ile Müşteri Kazanımı
Neden Kullanılmalı?
Stratejiler
Pazar Bilgileri
Mega Trendler
Püf Noktaları ve Fırsatlar
Kanal Seçimleri
Inaktif Müşteriler
Mobil Kullanıcılar
Yenilikler
Pazarlama Otomasyonu ile Müşteri Deneyimi Tasarımı
Konseptten başlanarak pazarlama otomasyonu için kullanılacak araçlar ve yerli yabancı şirket önerileri, adım adım örnekleme ve iyi uygulama yöntemleri anlatılacaktır.
Cevap Bulmaya Çalışacağımız Başlıklar
Nedir?
Neden Kullanılır?
Ne Zaman Faydalı Olur?
Nasıl Kurgulanır?
E-posta
Yaşam Döngüleri Kurgulama
Sosyal Medya
Dağıtım Mekanikleri
Büyüme Yöntemleri
Landing Pages
Tasarım Örnekleri ve A/B Test Kurguları
Chatbots
Chatbots Çalışma Mantığı
Yapay Zekâ ile Neler Değişecek?
SEO-SEA (Modül:DM04)
SEO
SEO Nedir, SEO'nun Yararları Nelerdir:
SEO nedir ile başlayarak SEO'nun yararları kursiyerlere sunulmaktadır ve SEO'da yapılmaması gereken maddeler paylaşılmaktadır.
Adwords ile SEO:
AdWords ile SEO arasındaki fark ve sinerjiden bahsedilmektedir. İki farklı kaynak nasıl birlikte kullanılırsa pozitif etkiler kazanabiliriz açıklanmaktadır.
Dünyada Search Marketing:
Dünyadaki yeniliklerden, global olarak kullanım paylarından ve gelecek senelerde gerçekleşebilecek yeniliklerden bahsedilmektedir.
Google Algoritmaları:
Google'ın arama sonuçlarında ne gibi maddelere önem verdiği gösterilmektedir.
SEO'nun Temelleri ve Süreçleri:
SEO dünyasında kullanılan terimler ve SEO yaparken dikkat edilmesi gereken aşamalar. Aynı şekilde SEO zaman planında ne gibi maddelere ağırlık verilmesi gerekiyor ondan bahsedilmektedir.
Analiz ve Ölçümleme Araçları:
GroupM olarak kullandığımız analiz araçları ve kursiyerlerin kullanabileceği ücretsiz analiz ve ölçümleme araçlarının paylaşılmasıyla birlikte, web sitelerinde nasıl kullanacakları gösterilmektedir.
SEO Çalışmasındaki Dikkat Edilmesi Gerekenler:
SEO için temel bölümler, kod ve içerik değişiklikleriyle link çalışmalarındaki maddeler.
21 Adımda SEO Örnekleri
21 adımda SEO için en basit maddeler paylaşılmaktadır.
SEO KPI'ları:
20 adet KPI maddesinin açıklaması ve hangilerinin, hangi projelerde kullanılabileceği.
SEO Örnekleri:
3 adet SEO örneği paylaşılarak, Google'ın gördüğü yapı gösterilmektedir.
SEA (Search Engine Advertising)
Dijitalin gelişimi
Türkiye'de e-ticaret kullanımı
İnternette kullanıcı davranışları
Arama motoru nedir?
Arama motorunun gelişimi
SEM nedir?
Adwords ve SEO etkileşimi
Arama motorunu etkileyen faktörler
Online ve offline etkileşimi
Tv ve search korelasyonu
Google insight araçları
SEM stratejileri
Adwords reklam stratejisi
Adwords reklam modelleri
Adwords hesap yapısı ve bileşenleri
Performansı etkileyen faktörler (Kalite skoru, reklam metni yazımı vs.)
Adwords hesap kurulumu (Uygulamalı)
Adwords kampanya optimizasyonu
Hatalı ve başarılı reklam örnekleri
Adwords editör kullanımı
Adwords editör (Uygulamalı)
Dijital Medya Planlama ve Satın Alma (Modül: DM06)
Medya Planlamasına Genel Bakış
Tüketici İçgörüsü Analizi
Medya Tüketici Temas Noktaları
Pazar Araştırmalarının Yorumlanması (TGI, Facebook Audience Insight, Google Trends, Consumer Barometer vb. tool'lar üzerinden uygulanacaktır.)
Türkiye Dijital Medya Ekosistemi
Dijital Medya Stratejisi Oluşturma
Dijital Reklam Formatları
Dijital Medya Planlama Basamakları
Sektörde kullanılan araçların panelleri uygulamalı olarak incelenecektir: Örn: Gemius, WizzAd, Similarweb, Facebook Ad Live, Socialblade, Boomsocial, Analisa.io vb.
Satın Alma Yöntemleri
Dijital Hedefleme Seçenekleri
Facebook ekosisteminde hedef kitle oluşturma
Ölçümleme Kriterleri
Optimizasyon ve Raporlama
Rapor hazırlama ve buna göre optimizasyon önerileri
Facebook Reklamları
Facebook ve Instagram kampanya oluşturma
Mobil Pazarlama (Modül: DM05)
Türkiye'de ve Dünyada Mobil
Rakamlarla Mobil Dünya
Mobil Pazarlamanın Önemi
İşletmelerin Mobilleşmesi
Mobil Mecralar
Mobil Reklam Formatları
Mobil Reklam Teknolojileri
SMS Pazarlama
Mobil Gamification
Sosyal Ağlarda Mobil Teknolojilerin Önemi
Mobil Uygulamalar
Mobil Teknolojiler ve Yeni Trendler
Ölçümlemenin Önemi
Mobil Ticaret ve Mobil Ödeme Sistemleri
Mobilin Geleceği (2015-2020)
E-Ticaret / Dijital Medya – E-Ticaret Çözümlemesi ve Ödeme Sistemleri (Modül: DM07)
Giriş:
E-ticaret Nedir ?
E-ticaret Araçları Nelerdir? Gelenekselden Dijitale Hareket Ekseni?
E-ticaret'te Taraflar ve İlişki Yönetimi - Sözleşme Saikleri
E-ticaret Gelir Modelleri
Dünyadan ve Türkiye'den …
Sayılarla Genel Bakış, Büyük İyi Örnekler ve İyi Öyküler
Globalde E-ticaret ve Türkiye Denklemi
Internet Ekonomisi ve GSMH
Büyüyen Pazarlar, Avrupa Sahnesi'nde Türkiye - Eticaret ufku
E-ticaret ve Online İş Modellemeleri İlişkisi
Yeni Fırsatlar
Girişimciler için Fizibilite Adımları
Yatırımcı İlişkileri - Yatırım Alma Süreci ve Temel Yatırımcı Türleri
Evrilen Tüketicimizi Tanıyalım
Geleneksel Tüketici ile Online Tüketici Davranış Eğilimleri
Geleneksel Perakendecilerin yeni nesil ticarette tüketici endeksli evrimleri - Yöntemler
E-ticaret - Ödeme Sistemleri
Ödeme Sistemlerine Genel Bakış (Uygulamalı)
Mobil Eksen
Sosyal Ticaret
Gelir Artırma Teknikleri ve Ortaklıklar
Regülasyon ve Uluslararası Ticaret Fırsatları
E-ticaret ve İhracat Teşvikleri
Düzenlemelerde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Sıfırdan Bir E-ticaret Girişimi (Uygulamalı E-ticaret)
Adım Adım İnşa
İş Fikri Nasıl Oluşturulur?
E-Ticaret Girişimimizin İlk Adımları
Fizibilite ve Maliyet Analizleri
Site Kurulumu ve Teknik Süreçleri
Ortaklıklar ve Üçüncü Parti Süreçleri - Tedarik ve Lojistik
Ekip Yapılanması
Start Up İşlerin Performans Endikatörleri ve Değerlendirmeleri
E-ticarette Reklam ve Pazarlama Yöntemleri
E-ticaret Oyuncuları için Reklam ve Pazarlama Kampanya Yönetimi
Doğru Satınalma ve ROI Hesaplamaları
E-ticaret ve Sosyal Medya İlişkisi Ekseninde Çözümler
Tüketici Hakları ve Yükümlülüklerimiz
Kapanış: Sorular ve Cevaplar - İhtiyaçlar
Sosyal Medya İçerik Yönetimi, Dijital PR ve Online İtibar Yönetimi (Modül: DM08)
Sosyal Medya Nedir?
Sosyal Medya Yönetimi ve İçerik Pazarlama
Sosyal Medyada Marka Konumlandırma Teknikleri
Doğru Sosyal Medya Kanallarının Seçimi
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme
Dijital Varlık ve Kurumsal Yapılar için Sosyal Medya Yönetimi ve İçerik Pazarlama Teknikleri
Sosyal Medya Hedeflerimiz ve Sosyal Medya Metrikleri
Sosyal Medya Topluluk Yönetimi
Sosyal Medyada Topluluk Kavramı Nedir?
Etkileşim: Topluluk Nasıl Oluşturulur, Nasıl Yönetilir?
Sosyal Medya İçerik Yönetimi
İçerik Pazarlama Stratejileri
Facebook, Instagram, Twitter, Youtube İçerik Yönetim Taktikleri
İçerik Yönetimi Adımları
Kurumsal ve Bireysel Stratejiler
Kurumsal Kimlik Yönetimi
Dijital PR ve Online İtibar Yönetimine Giriş
İtibar Nedir?
Online İtibar Yönetiminin Amaçları Nelerdir?
Online İtibar Yönetiminde Organizasyon ve Kriz Yönetimi
Soyal Medya Kriz Planlaması Nasıl Hazırlanır?
Kriz Anında Neler Yapılabilir?
Sosyal Medya Kriz Örnekleri
Sosyal Medya İçerik Yönetim Araçları ve Ağızdan Ağıza Pazarlama (Modül: DM09)
Sosyal Medya Araçları Nelerdir? Ne İşe Yararlar?
Sosyal Medya Araçlarının Kullanım Alanları. Sosyal Medya Araçları Örnekler
Sosyal Medya İçerik Yönetiminde Sosyal Medya Araçlarının Önemi
Sosyal Medya Analizi, Takibi ve Raporlama
Online Takip Nedir ve Neden Önemlidir?
Online Takip için Nelere Dikkat Edilmelidir?
Online Takip Araçları - Sosyal Medya Dinleme ve Takip
Sosyal Medya Takip Kelimelerini Belirleme
Kullanılacak Teknolojiyi Seçme Yöntemleri
Sosyal Medyada İçerik Hazırlama Konusunda Yardımcı Olan Araçlar ve Teknolojiler.
Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOM) Nedir? Pazarlama İletişimi İçin Önemi Nedir?
WOM Pazarlama Teknikleri
Viral Nedir? Nasıl Viral Olunur?
Influencer Pazarlamada Dikkat Edilecekler
Pazarlamada Yeni Trendler
Oyunsallaştırma
Gerilla Pazarlama
Inbound Pazarlama
Gerçek Zamanlı Pazarlama
Eğitim Takvimi:
Cumartesi - Pazar Günleri
09:30 - 16:30
Detaylı bilgi için Istanbul Institute sertifika programı sayfasınıinceleyebilirsiniz.
Bu kursu öğrenciler nasıl değerlendirdi?
0.00
(Toplam 0 Değerlendirme)
Eğitim Süreci Nasıl İşliyor?
Eğitim süreci hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Bu Eğitimi Kurumsal Olarak Talep Et
Yıldız Teknik Üniversitesi - SEM, geliştirdiği özgün yaklaşım ile firmanızın eğitim ihtiyaçlarının tespiti ve analizinden başlayan tam kapsamlı bir danışmanlık hizmeti sunar. Eğitim beklentileriniz ve kurum ihtiyaçlarınız ile ilgili detaylı analizleri gerçekleştirir. Şirketiniz için en doğru eğitim tasarısını kurgulamaya başlar. Sağladığı örgün ve online kurumsal eğitim hizmeti ile eğitmen-firma ilişkisini profesyonel çerçevede yürütür ve en uygun eğitim çözümünün sağlanması için yüksek kalitede hizmet verir.