Başlangıç : | 29.03.2013 |
---|---|
Bitiş : | 31.10.2013 |
100 saat
12000 TL+KDV
ALIŞVERİŞ MERKEZİ YÖNETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
İÇERİK VE UYGULAMA ESASLARI
RETAIL VISION Alışveriş merkezi Yönetimi Sertifika Programı, 4 yıllık lisans programlarından mezun katılımcılar için tasarlanmıştır.
Programın amaçları;
Program içeriği, 3 bölümden oluşmaktadır:
(a) SINIF ÖĞRETİMİ:102 saat, 70 kredi
(b) İŞBAŞI KOÇLUK: 20 saat, 15 kredi
(c) UYGULAMA PROJESİ: 15 kredi
Bu içerik, program akışı içinde düzenlenecek olan özel akşam programları ile ayrıntıları bu raporda yer almayan özel seminer ve toplantılarla desteklenecektir. Resmi programın dışında kalan bu etkinliklere katılım isteğe bağlı olacak ve puanlamaya dahil edilmeyecektir.
Sadece sınıf öğretimi programının alt başlıklarında, 3-4 gün süreli öğretim programlarına da katılmak mümkündür:
SINIF ÖĞRETİMİ
Sınıf öğretimi, 3 grupta toplam 7 başlıkta tasarlanmıştır.
Kent ekonomisi ve gayrimenkul piyasalarının oluşumu, gayrimenkul projelerinin geliştirme esasları, alışveriş merkezi projelerinin tanımlanması, geliştirilmesi ve finansmanı süreci, bu bölümdeki başlıklarda incelenmektedir.
Ders |
KENTLER VE GAYRİMENKUL PİYASASI |
Saat |
G01 |
Kent ekonomisi ve gayrimenkul piyasaları |
3.0 |
G02 |
Ticari gayrimenkul geliştirme ve finansmanı |
3.0 |
G03 |
Araştırma ve ölçme araçları ve teknikleri |
3.0 |
G04 |
Geliştirme süreci ve hukuk çerçevesi |
3.0 |
Ders |
ALIŞVERİŞ MERKEZİ PROJESİ |
Saat |
G05 |
Alışveriş merkezi projeleri: kavram, fiziki nitelikler ve ürün |
3.0 |
G06 |
Türkiye’de alışveriş merkezi piyasasının gelişme dinamikleri |
3.0 |
G07 |
Alışveriş merkezi fizibilite ve değerleme esasları-1 |
3.0 |
G08 |
Alışveriş merkezi fizibilite ve değerleme esasları-2 |
3.0 |
G09 |
Alışveriş merkezleri için hukuk çerçevesi-1 |
3.0 |
G10 |
Alışveriş merkezleri için hukuk çerçevesi-2 |
3.0 |
Alışveriş merkezi projelerinin yatırım ve işletme dönemlerinde kiralama çalışmaları, lansman esasları, işletme dönemi pazarlama çalışmalarının planlanması ve yönetimi, bu bölümdeki başlıklarda incelenmektedir.
Ders |
KİRALAMANIN ESASLARI |
Saat |
P01 |
Alışveriş merkezi konumlama esasları |
3.0 |
P02 |
Kiracı araştırması, sınıflandırma ve seçme |
3.0 |
P03 |
Fizibilite, kiralama ve pazarlama ilişkisi |
3.0 |
P04 |
Kiralamanın hukuk çerçevesi |
3.0 |
P05 |
Kiralama takımı, araçlar ve kiracılar |
3.0 |
Ders |
PAZARLAMANIN ESASLARI |
Saat |
P06 |
Marka yönetiminin esasları |
3.0 |
P07 |
Pazarlama ve mülk değerinin ölçülmesi |
3.0 |
P08 |
Pazarlama bütçesi ve uygulama planı |
3.0 |
P09 |
Pazarlama yönetiminde kiracılarla işbirliği |
3.0 |
P10 |
Geçici kiracılar, dijital medya ve etkinlik planlaması |
3.0 |
P11 |
Pazarlama tedarikçilerinin yönetimi |
3.0 |
P12 |
Pazarlama için kriz yönetimi |
3.0 |
Proje kavramının geliştirilmesi ve avan proje aşamasından, tesis/müşteri mutluluğu ilişkisine kadar, alışveriş merkezinin tasarım, mühendislik ve tesis işletmesi ilişkileri, tasarım ve mühendisliğin pazarlama ve fizibilite ile ilişkisi, bu bölümdeki başlıklarda incelenmektedir.
Ders |
TASARIM, MÜHENDİSLİK VE FİNANS |
Saat |
T01 |
Konumlama, marka, tasarım ve mülk değeri |
3.0 |
T02 |
Alışveriş merkezi tasarımına yaklaşımlar |
3.0 |
T03 |
Tasarım ve mühendislik |
3.0 |
T04 |
Tasarım ve işletme giderleri |
3.0 |
Ders |
İŞLETME SÜRECİ VE TEDARİKÇİLER |
Saat |
T05 |
Bakım ve temizlik yönetimi |
3.0 |
T06 |
Güvenlik yönetimi |
3.0 |
T07 |
Otopark ve ortak alan yönetimi |
3.0 |
T08 |
Tesis yönetim yazılımları |
3.0 |
Ders |
TAKIM VE YÖNETİM |
Saat |
T09 |
İşletme bütçesi |
3.0 |
T10 |
Takım, eğitim ve sözleşme düzeni |
3.0 |
T11 |
Kriz önleme ve yönetimi |
3.0 |
T12 |
Türkiye’den örnek olaylar |
3.0 |
İŞBAŞI KOÇLUK
Bu bölüm, örnek olarak seçilen projelerde yapılacak uygulama gezilerine ek olarak, yönetici adayı için seçilecek tesiste eğitimci ile birlikte yaşanmasına dayanmaktadır. Her katılımcı için, kendi amaç ve isteklerine bağlı olarak kişisel program geliştirilir. Bu program, onun seçtiği uygulama projesi ile bağıntılı olarak kişiye özel tanımlanır. Amaç, düşünme, davranış, karar verme ve uygulama sürecinde kritik olan bilgi ve becerilerin, tutum ve davranış esaslarının katılımcıya koç tarafından aktarılmasıdır.
Uygulama gezileri için belirlenecek olan alışveriş merkezleri, sınıf öğretiminin ortalarına gelindiğinde belirlenecektir.
İşbaşı koçluk süreci, alışveriş merkezlerinin tepe yönetimi ile birlikte hazırlanır ve yönlendirilir.
UYGULAMA PROJESİ
Uygulama projesinin konusu ve kapsamı, seçilen alışveriş merkezinin tepe yönetimi ile birlikte, katılımcının özel yetenekleri, istekleri ve amaçları gözetilerek hazırlanır. Hedef, ilgili projenin 2013 yılı çalışmaları içinde yer alan bir konu başlığının seçilmesidir. Böylelikle, Retail Vision ekibi, katılımcının kendisi ile birlikte projesinin de çalışmalarına katkıda bulunabilir; hayata geçirilebilen ve sonuçları izlenebilen bir proje sayesinde katılımcının programın bütününden elde ettiği bilgi ve beceriler tamamlanabilir.
UYGULAMA TAKVİMİ
Her ders buluşması birinci gün 14:de başlayacak, ertesi gün 17:00 de sona erecektir. Böylelikle, kent dışından gelen katılımcılar, ders günü sabahı yola çıkabilir, programa katılabilir ve ertesi gün akşam geri dönebilirler. İstenirse sadece bir gece konaklama ile yetinilebilir.
İÇERİK VE EĞİTMENLER
Retail Vision ekibi aşağıdaki kişilerden oluşmaktadır:
Dr Şükrü Aslanyürek
Dr Tülay Güzel
Cemil Kent
Rengin Domaniç
Mustafa Hocaoğlu
Halen perakende piyasasında, alışveriş merkezlerinde ve program konusuyla ilgili uzmanlık alanlarında, değişik şirketlerde ortak veya yönetici olarak bulunan eğitmenler, program akışı içinde, kendi seçtikleri kentlerde 3-6 saat süre ile eğitmen olarak görev alacaklardır:
1. İrem Oral Kayacık / ODAK İNŞAAT ortak
2. Neşecan Çekici / EPOS GAYRİMENKUL DEĞERLEME ortak
3. Didem Aydın / TESCO Alışveriş Merk. Dir.
4. Uğur Şendoğan/ KOMTAŞ Yönetici
5. Levent Alatlı / KOZA YÖNETİM Gn Md.
6. Ahmet Dalyancıgil / DEMSA yönetici
7. İbrahim Öztuncer / SHAYA yönetici
Halen piyasada çeşitli şirketlerde ortak veya yönetici konumunda bulunan 15 e yakın yönetici özel tartışma toplantılarında, ders saatleri dışındaki yaratıcılık seminerlerinde tecrübelerini paylaşacaktır.
AKADEMİK İÇERİK VE SINAVLAR
Piyasada görevli kişilere ek olarak, her kentte işbirliği yapılan üniversitenin kadrosu öncelikli olmak üzere, programın gerektirdiği akademik içerik konularında ders vermek üzere üniversite öğretim üyeleri görevlendirilecektir. Kent planlaması ve ekonomisi, hukuk, mimari tasarım, makine ve enerji mühendisliği, pazarlama, bilgi teknolojileri, başlıca akademik konulardır.
Akademik içerik, sınıf eğitiminde %50, programın toplamında %25-35 arasında yer tutabilir.
Programın bütünü için içerik kalitesinin denetimi ve sınavlar, program ortağı olan üniversite tarafından verilecektir. Uygulama projesi dışında toplam 6-8 sınav verilecektir.
Programın bütününün ve sınavların tamamlanması için gerekli süre yaklaşık 8 aydır.
OKUMA LİSTESİ VE WEB
Katılımcılar için Türkçe ve İngilizce okuma belgeleri, Retail Vision web sitesinde “Bilgilerimizi paylaşıyoruz” başlığı altında okunabilecektir. Zorunlu okuma listesi, program yönetimi tarafından belirtilecektir. Sınıfta öğretim için hazırlanan sunumların bir bölümü serbest, bir bölümü ise kısıtlı kullanıma açık olarak LinkedIn/Slideshare ortamında ve Retail Vision web sitesinde sunulacaktır.
Retail Vision ekibinin ve diğer eğitmenlerin blog yazıları ve araştırma raporları, web sitesinin aynı bölümünde “Retail Vision OkurYazar” başlığı altında yayınlanacaktır. Katılımcılar da benzer katkılar yapmaya davet edilecektir.
KARİYER PLANLAMASI
Dileyen katılımcılar için Retail Vision ekibince kariyer planlaması ve iş bulma desteği sağlanacaktır.
KATILIM BEDELİ
Programın bütünü için katılım bedeli kişi başına 12000 TL+KDV dir. Gruplar için özel indirim yapılabilir.
Program bedelini kendileri ödemek isteyen katılımcılar 36 ay vadeli özel eğitim kredisinden faydalanabilirler.
Aylık taksit tutarı 500 TL dir.
Sadece sınıf öğretimi programının alt başlıklarında, 3-4 gün süreli öğretim programlarına da katılmak mümkündür:
YENİ PROJELER İÇİN ÖZEL PROGRAM
Yeni açılacak olan alışveriş merkezlerinin yönetim kadrosunun tamamının seçilmesi ve eğitimi için şirkete özel eğitim programları, 45-60 günlük bir sürede tamamlanabilir.